de eerste daagjes in Sydney

G'day!
(Totaal niet cliché)

Ik ben op dit moment in Tamworth, New South Wales, in een inie minie hostel (heel gezellig) met Florien en verder eigenlijk alleen maar anderen die de leconfield cursus gaan doen morgen, te wachten tot morgen, wanneer we worden opgehaald voor 5 dagen range-plezier. Maar goed, ik vertel nu over de afgelopen dagen.
Het afscheid was vrij verschrikkelijk, ik was maandag alleen maar heel erg misselijk zodra ik een moment kreeg om na te denken over waar ik in hemelsnaam aan begonnen was, en hoewel ik niet niet wou gaan, wou ik ook niet wel gaan. Ofzo. Anyway, ik ging toch maar wel (duh) en na een afscheid van papa 's ochtends (huilen) en daarna van Kaman en Robbie (huilen) en daarna van mama, Luc, opa, Rolo, en Dana (huilen), ging ik door de duane heen en voelde ik me ineens veel kalmer. De eerste vlucht naar Dubai was 6 uur en prima te doen, en heel gezellig, maar de 14 uur durende vlucht naar Sydney was wel een beetje teveel van het goede. Natuurlijk kon ik die nacht superslecht slapen door de jetlag, maar gelukkig lag er een Deens meisje op mijn kamer die hetzelfde probleem had, dus zodra het een sociaal geaccepteerde tijd was om op te staan, zijn we even samen gaan ontbijten, en de stad ingelopen. Ze ging een RSA course doen, dus toen ben ik zelf maar doorgelopen naar het Sydney Opera House, the Harbour Bridge, en the botanic gardens, wat niet echt een hele goede keus was aangezien het de hele dag regende, maar het was niet koud dus wel prima te doen. De dag erna had ik eerst een orientation van mijn job search programme, en daarna kwam Florien en zijn we samen (weer) naar de Opera house enz geweest. Flo had een precies dezelfde aankomststruggles (jetlag, heb-ik-wel-de-goede-keuze-gemaakt) dus het was wel fijn om te horen dat ik niet de enige was. We hebben savonds pizza gegeten bij "scary canary". De volgende dag ging ik naar Flo's hostel toe met de bus, ongeveer een uurtje ten noorden van Sydney, bij Collaroy Beach. Het was heerlijk weer en een prachtig strand en je kon alle surfers zien surfen. We aten in Flo's hostel, waar heel veel Nederlanders waren, dus het was wel grappig om een beetje Brabants te horen en stories uit te wisselen. We hebben ook nog een heel leuk gesprek gehad met 2 Engelsen waarvan eentje al een hele tijd in Australië werkte. De volgende dag kwam Flo naar mijn hostel en gingen we naar het beroemde Bondi Beach (bekend van TV). Na bijna doodgeslagen te zijn door 2 ontiegelijk agressieve Russinnen kwamen we aam op het mega drukke, maar mega mooie strand. De golven waren wel weer zo hoog dat je niet echt kunt zwemmen en dat je water plezier bestaat uit een beetje meegesleurd worden door de stroming en hopen dat je wordt gered door de (zeker niet lelijke) lifeguards. We hebben die avond kangoeroe gegeten (!!!) en dragonfruit, en savonds heb ik gezellig in mijn eigen kamer gechilled met mijn kamergenootjes (7), die allemaal uit de UK komen behalve ik en het Deense meisje, Trine. Ze hebben echt geweldige humor, al zijn 2 van hen, de jongens, een beetje geordie Shore achtig typetjes, 1 van hen had zijn zonnebril op binnen om 11 uur savonds (??). De volgende dag (dus vandaag) gingen we om half 10 met de trein naar Tamworth, die er ongeveer 6 uur over deed. Het was heel leuk om te zien hoe het landschap veranderde van stad, naar meren met mangrove bos, naar grote bossen vol eucalyptus, en daarna naar de steppe-achtige omgeving waar we nu zijn. Tamworth is probably nog warmer dan Monument Valley in Amerika, en lijkt ook heel erg een Amerikaans stadje. Het is nu 10 uur savonds en ongeveer 25 graden, wat ik natuurlijk absoluut geen probleem vind, behalve dat ik morgen in een lange broek op een paard moet gaan rondhobbelen, wat misschien wat minder prettig is. Maar we'll see. Tot nu toe vind ik het echt heel leuk hiero, al moest ik wel even wennen. Je ontmoet zo makkelijk andere mensen en iedereen is vet leuk. Ik moest wel heeel erg wennen aan Engels praten de hele dag, en nu brabbel ik met Flo steeds een soort mengeling van Engels en Nederlands. De locals zijn ook allemaal zo open en vriendelijk, iedereen vraagt je wat je doet en war je van plan bent Enzo, en helpt je met alles ( een man bij de treinkaartjes verkoop heeft voor mij de ING gebeld bijvoorbeeld). Ook is het landschap zo erg anders, geen boom is hetzelfde als in Nederland. Qua exotische dieren/planten staan nu op het lijstje: een hele hoop vreemde vogels waar ik de naam niet van weet, een 10 cm grote spin (verschrikkelijk) en een hoop gek fruit, zoals longa ofzo ( een soort lychee maar dan even beter), dragonfruit, en baby-peertjes. Nou, dat was het wel weer, ik moet nu vroeg naar bed want morgen begint de jillaroo cursus!! 5 dagen geen bereik met uitzondering van de "reception hill", en ik heb nog geen idee wat ik daarna ga doen, dus see ya!!

1. Peter:
    1 februari 2015
    Klinkt allemaal erg leuk! Ga alsjeblieft niet in korte broek paard rijden! Heb ik een keertje van dichtbij meegemaakt; je kunt een week niet normaal lopen! Hoop dat je deze week weer veel nieuwe leuke kennissen maakt en dat je weer snel iets van je laat horen
  2. Coen:
    1 februari 2015
    Mooie start, leuk verhaal, keep us posted. Have fun!
  3. Helen Nagelhout:
    1 februari 2015
    Oh wat klinkt dit leuk Roos! Hier in Nederland sneeuwt het en regen is er natuurlijk ook, dus ik ben zwaar jalours op je. Ik hoop dat je super veel plezier hebt op je cursus en pas op voor de schapen!
  4. Oma:
    1 februari 2015
    Ik lees dat je het wel naar je zin hebt en het weer; te warm? Hier is het koud geniet maar lekker hier gaat goed met opa hij plaagt nog steeds heel veel groetjes en nog een gezellige vakantie Opa en Oma
  5. Wouter:
    1 februari 2015
    Klinkt allemaal heel erg leuk!!! Fijn dat je meteen al en hele hoop mensen ontmoet.
  6. Jannie:
    1 februari 2015
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Wel een fotootje erbij. Veel plezier weer.
  7. Ella:
    Leuk roos!
    Veel plezier!
  8. Opa:
    2 februari 2015
    tot nu toe- heel leuk,roos. maar ik lees het (na een lange telefoon